16 abril 2007

Manifest de l'antifilosof

L’idealisme platònic i l’existencialisme de Sartre. Hume i Kant. Diferents models per representar la mateixa veritat, una veritat que no existeix i que per tant sempre es certa -i falsa, certament-. Una perfecció inassolible per infinita.

Escoltem, confrontem opinions, llegim, assimilem, creiem que entenem i al final construïm el nostre propi model, fins que una nova perspectiva, un nou model ens obliga -si som prou valents- a replantejar-ho tot. Algú podria dir que així funcionen les coses, q així evolucionem, però cap on? en quina direcció? Si la meta es inassolible, infinita… importa en quin punt del camí ens quedem?

L’antifilosof (o potser el meu antifilosof) no camina en cap direcció, ja que la veritat es inabastable, no cal caminar. La veritat es un cercle d’infinit radi, on tots els punts del camí estan a la mateixa distancia del centre. Deixar de filosofar per poder arribar a ser un verdader filosof, aquesta es l’essència, la contradicció.

Deconstruïm els models, tornem al més bàsic, el mes íntim del nostre ésser. Allà, amb la visió d’un infant, sense prejudicis, mirem el mon amb la il.lusió de saber que mai el comprendrem.

5 comentarios:

Edmundo V dijo...

Si se trata de no pensar, de dejar de filosofar... ¿por qué invitas a ello con este post?

Txiqui dijo...

Tu antifilósofo es el cobarde por excelencia.
Por miedo a equivocarte, no te posiciones, no tomas partido. Un escepticismo que tiene miedo de tener un modelo claro, y que tiene miedo de tomar partido para transformar ese universo, que no quiere ni entender.

Anónimo dijo...

Conseguir ver las cosas sin buscarlas, conocer sin pensar... quiza esa sea la via.

Cobarde? miedo? Te equivocas, se tiene que diferenciar la física de la metafísica. En el mundo real evidentemente tienes que tomar una serie de modelos ya que sino no podrias vivir. Yo me referia a la metafisica.

Edmundo V dijo...

Sí, soñar despierto, correr sentado, llorar con los ojos secos, amar maltratando, ...

Los modelos o aparatos conceputales cuando son cosificados son lo que se constituyen en metafísicas.

No entiendo como diferencias exactamente entre física y metafísica. ¿Lo puedes explicar?

Ender el Xenocida dijo...

La física es el estudio de la naturaleza mediante experimentos.
La metafísico es el estudio de la naturaleza mediante experiencias.

Subir una montaña para encontrar la paz interior creyendo que vas a encontrarla es metafísica.
Llevar un chubasquero creyendo que te protegerá de la lluvia es física.

Al final, te mueves entre creencias, pero unas se basan en experimentos y otras en experiencias. Los conocimientos adquiridos son diferentes.

Saludos.